Tot plegat per a posicionar l’FP per a l’ocupació com a eina fonamental davant les exigències del mercat de treball i el reforçament de la col·laboració territorial en la definició d’estratègies conjuntes. Ja es pot recuperar la sessió al You Tube del Consell Comarcal.
A la sessió hi va assistir el conseller d’Educació i Formació del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Manolo Robles, qui va destacar la tasca del professorat en el dia del docent. La taula rodona va comptar amb la participació del sub-director d’Ocupació Juvenil i Qualificació Professional SOC, Miquel Carrión; la cap de secció de Formació de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Sabadell, Francis Zanuy i la coordinadora del Campus Professional Vallparadís i Cap de formació de l’ Ajuntament de Terrassa Maria Romañach. Es va comptar amb l’assistència de 40 persones de diferents entitats d‘FP per a l’ocupació municipals i privades, centres universitaris i cambres de comerç.
El sub-director d’Ocupació Juvenil i Qualificació Professional SOC, Miquel Carrión va destacar la importància de l’actualització constant del catàleg de qualificacions professionals per adaptar-lo a les tecnologies i als nous processos productius, així com reforçar les competències transversals per a fer-hi front, conformant itineraris formatius adaptats al territori i a les persones. Va donar especial rellevància a dotar d’eines didàctiques a professionals en actiu per a que puguin transmetre els coneixements actualitzats a les aules. També a la necessitat de simplificació dels processos de gestió per a disposar de més dedicació per l’atenció a l’alumnat, especialment aquell més vulnerable als canvis constants del mercat de treball i el seu apropament a les noves tecnologies.
El Pla de Xoc de l’àmbit d’indústria i innovació aprovat el juliol pel Consell Comarcal inclou propostes d’actuacions en l’àmbit de la formació del treball amb l’ objectiu de donar suport a l’alumnat i professorat per enfrontar-se en millors condicions a aquesta situació, apropant-los eines i recursos per a la realització d’accions de formació; i posicionar l’FP per a l’ocupació com a eina fonamental per afrontar els canvis tecnològics que el mercat de treball demanda.