Mitjançant la tècnica de la gamificació, s’aconsegueixen potenciar les competències de la persona participant i fomentar la reflexió a través del joc. Dins la caravana, els enigmes per sortir-ne, permeten treballar competències laborals i posar en valor habilitats com ara l’adaptació al canvi, la gestió del temps i la incertesa, o el treball en equip; aptituds que són essencials en el sector laboral i en la recerca de feina.
L’activitat es divideix en dues parts amb una durada aproximada d’una hora: primerament, dins la caravana s’han de resoldre diferents proves per sortir-ne, i un cop fora, es realitza una sessió en grup d’anàlisi i reflexió sobre les competències que s’han posat en joc durant l’activitat i es relacionen amb el mercat de treball.
Enguany, ha estat sol·licitada per diferents entitats , com ara l’escola de Noves oportunitats educatives de Terrassa, que treballa amb jovent que es prepara per reincorporar-se de nou al sistema educatiu i millorar així la seves oportunitats al mercat de treball; l’IES Lluis Companys de Ripollet, on ha col·laborat en el procés d’orientació al mercat de treball amb joves estudiants dels cicles formatius de grau superior (CFGS) d’Educació infantil i Integració social; les fires d’orientació professional de Terrassa (Terrassa Tria Futur) i Rubí (Fira d’orientació i formació Rubí Forma’t), on estarà els propers des 6 i 7 de març i 20 i 21 de març, respectivament.
I més enllà d’aquestes dates, altres centres educatius d’educació secundària obligatòria (ESO) han presentat també la seva sol·licitud de participació com a complement al treball de competències vinculades a la presa de decisions en el canvi d’etapa educativa.
Aquesta activitat forma part de la Guia d’Activitats Educatives del Consell Comarcal del Vallès Occidental junt amb altres accions sobre temes d’interès per la comunitat educativa de la comarca.