El Servei d’Atenció Domiciliària realitza les tasques de la llar de persones o famílies que es troben en situació de mancança d’autonomia temporal o permanent. El Consell Comarcal presta i gestiona el servei a 12 municipis de l’Àrea Bàsica i als de més de 20.000 habitants que s’adhereixen al servei. Per la realització del servei es compta amb una empresa externa especialitzada i es regeix pel Reglament del SAD comarcal, on es regulen les relacions entre el Consell, els ajuntaments i l’operador del servei. Durant el 2018, el SAD comarcal va tenir 1053 persones usuàries i es van realitzar 138.648 hores de servei.
El contracte anual del servei acaba el 31 de desembre de 2019 i ara s’engega un nou procés de contractació per a escollir l’empresa que prestarà el servei. El president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, apunta que “amb aquesta nova licitació, el Consell Comarcal té l’oportunitat de seguir introduint i consolidant les millores de responsabilitat social i d’atenció a la ciutadania, incorporant clàusules capdavanteres pel que fa a la dignificació dels llocs de treball de les treballadores del sector i alhora garantint un servei de qualitat en l’atenció a les persones”.
En la darrera licitació ja es van incloure unes millores que ara es mantenen, com l’aplicació del salari mínim comarcal retributiu a totes les treballadores. En la nova licitació, a banda de l’aplicació del Salari Mínim Comarcal, també s’ha actualitzat l’escandall de costos incloent les pujades salarials previstes pel conveni: 1% per a l’any 2020, 4 % per al 2021. Això ha portat a plantejar una licitació amb un augment del preu/hora i que ja tingui en compte aquest augment.
També es mantenen millores introduïdes al darrer contracte, ara fa dos anys, com l’ampliació de la ràtio de coordinació tècnica i persones usuàries; un nou sistema de control presencial de les treballadores totalment extern a l’empresa; un nou model de permanència de la coordinació tècnica en el territori; espais de supervisió de la intervenció de les treballadores d’atenció directa un equip de suport interdisciplinari. (fisioterapeuta, psicòlegs, terapeuta ocupacional) i dispositius de coordinació smartphone a tot el personal del servei.