L’edició d’enguany ha estat la més exitosa pel que fa a la participació des que el Consell la va posar en marxa ara fa set anys. 42 empreses i més de 450 persones en recerca de feina han fet acte de presència, una xifra que ha superat totes les expectatives.
Durant la benvinguda institucional, el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, va destacar que “no tindrem feines per tota la vida i ens haurem de formar durant tota la vida. Estem en un model del mercat de treball nou on és molt més important l’actitud que les aptituds. Una actitud desperta, vital, enèrgica, amb autoestima… I és per això que vull felicitar a totes les persones en recerca de feina que heu participat en aquesta jornada. Teniu l’oportunitat de parlar amb empreses, de mantenir el contacte… però sobretot, haver vingut us ha de servir per donar-vos confiança per aconseguir el que esteu cercant”.
Per la seva banda, el regidor d’Acció Social i Habitatge de l’Ajuntament de Sabadell, Eloi Cortés, va voler “agrair al Consell Comarcal la tria de Sabadell per celebrar la setena edició del cicle Converses del mercat de treball. Es tracta que des de les administracions puguem sumar esforços per ser més eficients i donar resposta a les necessitats de les persones que estan en procés de recerca de feina i de les empreses que busquen professionals per incorporar a les seves plantilles”.
Per últim, el vicepresident 1r del Consell i Conseller de Desenvolupament econòmic, industrial i treball, Xavier Garcés, va remarcar la funció del Consell Comarcal del Vallès Occidental “com a dinamitzador de l’activitat econòmica i pel foment de l’ocupació”.
El Networking relacional, el moment clau
Des de les 11.30 fins a les 14.00 hores, es va realitzar el Networking relacional, el moment central de la jornada. Va ser llavors quan persones en recerca de feina i empreses van poder establir contacte i trobar-se en l’espai de carpes que es va habilitar a la nau central de la Fira. Aquest moment és clau per tal que les persones puguin conèixer les demandes de les empreses i puguin detectar aquells llocs de treball amb possible projecció.
Una de les novetats de l’edició d’enguany del Converses va ser que, durant tot el dia, les persones assistents van poder participar en un escape room situat a l’interior d’una caravana, l’Escape Truck Vallès Occidental “Wanted”; una activitat ideada pel Consell Comarcal, que va permetre als participants treballar les seves competències i habilitats personals i socials.
A més, les empreses van poder participar en un Taller de “Lideratge conscient” impartit per Ana Benedito Pons, coach professional i fundadora de B&L Training people i Sandra Lafarga Lebey, psicòloga, coach organitzacional i fundadora de B&L Training people.
Enguany també, en el marc del Converses del Mercat de Treball, es va fer la primera Trobada d’empreses del Vallès Occidental implicades en programes i accions d’ocupació. Es tracta d’una seixantena d’empreses que habitualment treballen de la mà del Consell Comarcal oferint suport en formació, programes d’ocupació, inserció laboral i d’altres.
La jornada Converses del Mercat de Treball està organitzada pel Consell Comarcal del Vallès Occidental en col·laboració amb els Serveis d’Ocupació dels ajuntaments de la comarca, en el marc d’un projecte cofinançat per la Diputació de Barcelona i el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). En aquesta ocasió, a més, s’ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell i de Fira Sabadell.