Buscador per paraules clau
15 març 2019

La implementació de l’administració electrònica agilitza la relació amb la ciutadania mitjançant la tramitació telemàtica i estalvia al Consell Comarcal més de 250.000 euros

La implementació de l’administració electrònica i del gestor d’expedients està comportant importants canvis en les administracions públiques. S’ha pogut millorar el servei que s’ofereix a la ciutadania, amb la simplificació de tràmits i la millora de l’accés a la informació. I a més, també està suposant un estalvi important a nivell econòmic, així com s’afavoreix la sostenibilitat per l’ús menor de paper. Al Consell Comarcal del Vallès Occidental, la millora de procediments i l’administració electrònica ha generat -des de la implementació dels primers tràmits el 2013- fins l’actualitat, un estalvi de 250.162 euros segons dades de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC).

En 16 anys s’han realitzat 21.438 tràmits electrònics i els darrers any s’ha vist com ha incrementat de manera important les entrades i sortides de registre electròniques. Les entrades de registre electròniques passen de 1.547 el 2015 a 4.337 el 2018, un creixement del 80%, mentre les entrades tradicionals baixen un 32%. Les sortides de registre electròniques passen de 1.465 a 4.196 en quatre anys. Un increment del 86%, mentre les sortides tradicionals baixen un 34%.

Hem assistit a un procés d’eliminació del paper – amb el conseqüent estalvi econòmic- a favor de digitalització segura i la generació de les còpies autèntiques de tota la documentació. S’ha viscut un considerable increment del registre telemàtic tant d’entrada com de sortida i el desús de servei de fax. Només aquest any 2019, destaca l’important evolució els mesos de gener i febrer, a favor dels registres telemàtics. Del total de 213 registres de gener, 26 van ser telemàtics. Al febrer, del total de 253, es va arribar als 80 telemàtics.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail