La jornada s’ha iniciat a les 9:15 hores amb la benvinguda per part de la consellera del Consell Comarcal del Vallès Occidental en matèria de Promoció del Comerç i Turisme, Meritxell Lluís, que ha posat en valor la comarca i Catalunya com un dels pols més importants de turisme esportiu de l’estat i la rellevància de donar valor afegit a aquesta oferta turística tan àmplia. A continuació, el CEO de TCP Grup, Francesc Camps, ha contextualitzat la situació actual en què es troba el territori per explicar en quina base es troba el turisme esportiu a la comarca i què es vol assolir.
Després d’aquesta breu introducció s’ha donat pas a la ponència del Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i Esport i Doctor en Turisme, Dret i Empresa i membre del Grup de Recerca Organizational Networks and Innovation in Tourism (ONIT) de la UdG, Dr. Josep Oriol Sallent Bonaventura, “Turisme i Esport: Oportunitats i reptes pels clubs esportius”, que ha tractat qüestions com: quines són les oportunitats per als clubs esportius, quins reptes hi ha per entrar al món turístic esportiu i quin és el paper de les institucions públiques i privades.
A continuació, s’ha engegat la presentació de “Turisme esportiu des de la perspectiva pública” a càrrec de la directora de la consultora a Extrem Team, Agnès Güell, que ha parlat sobre diverses qüestions com: l’estructuració del producte i la promoció del turisme esportiu, per finalitzar amb l’exposició de dos casos pràctics de col·laboració Público-privada: el cas de DTE Lloret de Mar i projecte Lloret Cycling i el Club de Màrqueting Turisme Esportiu, Patronat de Turisme Costa Brava – Pirineu de Girona.
El director d’Evenia Travel Services, Tomàs Fresquet, ha tancat les ponències amb “Comercialització en turisme esportiu”, desenvolupant temes com les aliances i l’especialització dels serveis incoming i la comercialització en el turisme esportiu.
Per últim, s’ha fet un taller pràctic amb mentoria dels ponents i networking per concloure la 2a Jornada Professional de Turisme Esportiu, a fi que els assistents poguessin saber quin valor afegit pot aportar la seva empresa. Els tallers que s’han portat a terme han estat:
– Quines instal·lacions i quines competicions podríeu oferir? Quin producte t’agradaria fer?
– Quines mancances tens per poder dur a terme el teu producte?
– Què hauríeu de modificar i adaptar per poder tenir una oferta competitiva.
– Identifica al teu entorn quins stakeholders podrien ser interessants per treballar-hi.