L’increment de consultes i visites ateses és degut principalment a la fase d’implantació de la Borsa de lloguer que s’ha completat aquest any 2016. De fet, 942 de les 2062 consultes i visites ateses durant l’any 2016 estan relacionades amb aquest servei.
Pel que fa als tràmits, han augmentat de 159 a 414 la gestió de sol·licituds de cèdules d’habitabilitat. També han augmentat les sol·licituds d’ajut al pagament del lloguer tramitades a l’oficina comarcal: aquest any se n’han gestionat 163 que suposa un increment del 10% respecte l’any passat (149 sol·licituds).
D’acord amb el conveni de col·laboració amb l’Agència d’Habitatge de Catalunya, des del Vallès Occidental es fan funcions d’informació i atenció ciutadana en totes les matèries relacionades amb l’habitatge. L’Oficina Comarcal d’Habitatge es va crear el juny de 2008. Des d’aquesta Oficina es presten els serveis en matèria d’habitatge als municipis que no disposen d’Oficina pròpia. Es tracta de 17 municipis que aglutinen fins a 248.156 habitants susceptibles de ser atesos en matèria tècnica i fins a 118.465 persones susceptibles de ser ateses en programes socials d’habitatge (tramitació de prestacions).
Tanmateix, es garanteix el treball conjunt i la coordinació amb la resta de municipis que sí que disposen de serveis d’habitatge i es treballa amb l’Àrea Bàsica de Serveis Socials Comarcal per abordar l’exclusió residencial i altres qüestions.
El 2016, des del Consell Comarcal del Vallès Occidental s’ha posat en marxa una borsa comarcal de lloguer assequible dirigida a propietaris que estiguin disposats a llogar el seu habitatge per sota del preu del mercat, i amb garanties de cobrament, i a persones que necessiten llogar un habitatge a preus assequibles.
A la pàgina web de l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal del Vallès Occidental (www.habitatge.ccvoc.cat), l’usuari podrà accedir a la informació i descarregar la documentació i formularis que es requereixin per a la prestació del servei.