Una Doctoranda contractada pel Consell Comarcal està elaborant una tesi doctoral amb el títol: “Trajectòries dels infants i adolescents en entorns de protecció: Una avaluació d’impacte del treball dels Equips d’atenció a la infància i adolescència del Vallès Occidental. Aquesta tesi servirà per fer propostes de millora en les polítiques d’atenció a la infància i l’adolescència i dotarà d’eines als professionals per tal d’anar avaluant el benestar subjectiu i objectiu dels infants atesos al servei. La idea és poder avaluar el benestar dels infants i adolescents quan entren al servei de protecció i periòdicament per conèixer la seva evolució amb el pas del temps.
Congrés Mundial sobre Infància i Adolescència Maltractada
Aquesta setmana, coincidint amb el 30è aniversari de la Convenció dels drets dels infants, la doctoranda participa al II Congrés Mundial sobre Infància i Adolescència maltractada que es celebra del 20 al 22 de novembre a Tetuan (Marroc). En aquest context es presenta la recerca que s’està realitzant en el marc del Doctorat Industrial, fruit del conveni entre el Departament de Sociologia de la UAB i l’EAIA del Consell Comarcal del Vallès Occidental.
Demà dijous dijous 21 de novembre, la Doctoranda del Consell Comarcal pronunciarà la ponència “L’avaluació del benestar de la infància i l’adolescència en risc dins del sistema de protecció”, que planteja la complexitat del sistema de protecció català i el paper dels EAIA en la promoció del benestar de les persones que atenen.
Participació activa en un projecte d’investigació europeu
Un altre línia d’investigació és la participació de l’EAIA en el projecte europeu GIFT (Growing in Family Today). Aquest projecte té la finalitat promoure el desenvolupament de les relacions positives entre progenitors (o persones que tenen la guarda) i els infants/adolescents en llurs nuclis familiars. Aquest projecte contempla la dimensió emocional, relacional i educativa en els diferents contextos de vida.
Amb el projecte es volen promoure les bones pràctiques professionals vers el tractament i acompanyament dels nuclis familiars; la reflexió de la pràctica professional per tal de cercar elements que de millora; accés dels professionals a recursos i tècniques per emprar amb les famílies; potenciar la relació de la producció intel·lectual realitzada a les Universitats amb la pràctica professional per tal de potenciar la bidireccionalitat de la creació del coneixement; aportar coneixement per tal de tenir influència en referència a l’educació parental i bones pràctiques professionals.
El projecte es desenvolupa a 4 països Europeus, França, Itàlia, Romania i Espanya. De cada un dels països intervé com a mínim una Universitat.