Buscador per paraules clau
11 octubre 2016

El Vallès Occidental constitueix una Taula Comarcal de Comerç per definir el model territorial de la comarca

Aquest matí s’ha constituït la Taula comarcal de Comerç, que ha de definir el model comercial de la comarca. Aquesta taula compta amb la participació dels ajuntaments de la comarca, els agents econòmics -Cambres de Comerç i Organitzacions empresarials-, de Federacions d’Associacions de Veïns, la Diputació de Barcelona. Mercavallès i el Consell Comarcal del Vallès Occidental.

La finalitat de la Taula Comarcal de Comerç és treballar per definir, des del consens, la relació que cal establir entre el comerç i el model territorial. Aquesta iniciativa es situa en el marc de l’acord del Consell d’alcaldes i alcaldesses, aprovat el mes de maig pel desplegament del Pacte per la Reindustrialització, que inclou la creació d’aquesta taula.

Avui, en l’acte de constitució de la Taula, el conjunt dels participants que han intervingut han reconegut el valor de la iniciativa, i s’ha posat de rellevància la importància d’abordar aquest tema en el marc de l’Acord per la Reindustrialització, obrint la possibilitat de fer un tractament integral de la planificació territorial, on es posi en valor des del comerç del petit municipi fins a les zones comercials de les grans ciutats.

La Taula s’ha proposat treballar de forma operativa, concretant línies de treball que vagin marcant el camí a seguir. Els propers passos s’han situat entorn a 3 línies: fer un primer treball de definició de model que pugui ser contrastat i acordat; organitzar-se a nivell tècnic per fer viable l’evolució de la taula i ordenar i augmentar la informació que es disposa per millorar la capacitat de decisió.

El president de la Comissió Informativa de Promoció Econòmica i Polítiques Actives d’Ocupació del Consell Comarcal, Joan Carles Paredes, ha posat de manifest la importància de comptar amb la implicació activa de totes les entitats per tirar endavant la iniciativa. I ha explicat que “per part del Consell Comarcal creiem que era important que aquest òrgan estigués liderat per algun dels agents participants i és per això que, els ajuntaments de Terrassa i Sabadell han assumit el lideratge en el seu impuls i constitució”.

El tinent d’alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de l’Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado, ha posat en valor la importància de la iniciativa, el valor històric d’apostar a nivell territorial per encetar un treball coordinat entre diferents actors. Aguado ha assegurat que “És un fet històric que una comarca es posi a debatre com ha de ser el seu model de comerç i ho hem d’aprofitar i ha de ternir rellevància per avançar en el treball i assolir els objectius que ens hem plantejat”.

Per la seva banda, Marisol Martínez, tinenta d’alcalde i Regidora de Comerç, Consum i Turisme de l’Ajuntament de Sabadell, ha fet referència a la dificultat de portar a terme les polítiques locals de comerç en el marc legislatiu actual i “la necessitat de treballar per abordar la planificació urbanística, des de l’àmbit territorial i en coordinació entre els agents del territori, per guanyar capacitat d’influència en la definició i implementació d’un model consensuat”.

La reunió d’avui també ha comptat amb la participació del Diputat delegat de la Diputació de Barcelona, Isaac Albert, qui ha valorat molt positivament l’impuls de la Taula, considerant el valor del territori per vertebrar el país i fer reals i efectives les polítiques a l’àmbit de comerç, aconseguint anar més enllà d’acords a través de la coordinació i la planificació. Per Albert, “el treball conjunt dels agents del territori és clau per recuperar una capacitat de planificar i influir que en és últims temps s’ha perdut”.

En la reunió d’avui s’han apuntat diversos elements a tenir en compte alhora de plantejar i encetar el treball: comptar amb els treballs de diagnosi fets amb anterioritat, disposar de dades de l’oferta (disponibilitat dels plantejaments urbanístics dels municipis, superfície ocupada o planificada…), de la demanda (hàbit de consum, comportament de compra…), i també de l’impacte dels diferents models en l’ocupació i el repartiment de la riquesa.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail