Buscador per paraules clau
30 març 2022

El Projecte Treball, Talent i Tecnologia ha permès plantejar propostes i idees per avançar en la digitalització a 80 negocis de comerç, restauració i serveis de 8 municipis petits del Vallès Occidental

El projecte “Activitat local i de serveis a persones i ciutadania” ha permès plantejar propostes i idees per avançar en la digitalització a 80 negocis de comerç, restauració i serveis en els municipis de Gallifa, Matadepera, Montcada i Reixac, Rellinars, Sant Llorenç Savall, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls. Aquests municipis són els que participen en el projecte de forma coordinada amb el Consell Comarcal del Vallès Occidental i subvencionat per la Diputació de Barcelona.

A partir de l’anàlisi de maduresa digital i la identificació de negocis que podien estar interessats en la incorporació de pràctiques digitals, es va engegar la fase de treball amb les empreses. Dues agents de capacitació i dinamització digital van dissenyar un procediment per a la presentació de propostes i treballar el contacte per a l’adhesió al projecte, que s’han ajustat a les característiques dels municipis.

Amb aquesta finalitat, en 5 municipis – Rellinars, Sant Llorenç Savall, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls- s’ha iniciat el treball amb un taller per compartir com estan canviant els hàbits de consum amb la digitalització, oferir informació sobre eines bàsiques que els comerços poden utilitzar per a la difusió i conèixer el que els hi pot oferir el projecte. Un total de 39 responsables de negocis han participat en aquests tallers. També s’han fet visites personalitzades per  abordar la implementació de mesures digitals en el mateix negoci.

En la resta de municipis -Gallifa, Rellinars i Montcada- s’ha portat a terme un treball directe de contacte amb els establiments interessats, fent una primera visita en la que es treballen diverses propostes d’aplicació d’eines digitals que poden millorar la difusió i comunicació del negoci.

Els 80 participants fins al moment estan valorant molt positivament l’atenció professional personalitzada que reben, que sovint obre la porta a unes possibilitats d’aplicació que desconeixien i/o no valoraven interessants prèviament, i  s’han adherit al projecte per participar en les diferents càpsules formatives que pròximament se’ls oferirà i amb les que podran adquirir progressivament coneixements sobre eines digitals de màrqueting, comunicació amb la clientela o gestió del negoci, comptant amb el seguiment de l’agent de dinamització digital per facilitar la implementació en els negocis.

En les setmanes vinents es donarà continuïtat a aquesta primera fase d’adhesió al projecte, fins assolir la participació prevista de 100 establiments, i s’iniciarà l’execució de càpsules formatives. També s’iniciarà la planificació d’actuacions per oferir la millora de competències digitals a persones dels municipis participants que treballin o vulguin treballar en aquest sector, amb coneixements pràctics que ajudin a millorar el seu perfil professional i la seva ocupabilitat.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail