Altres prioritats són treballar per la unificació de criteris en els reglaments de prestacions d’urgència social dels ajuntaments de l’ABSS, per tal de pal·liar l’inequitat entre municipis veïns i donar compliment a l’ encàrrec del Consell d’alcaldes i alcaldesses.
En el marc de la sessió es presenta actualitzada la cartera de serveis que s’ofereix a la ciutadania des dels ajuntaments de l’àrea bàsica. Amb el compromís de treballar l’estudi de costos dels serveis i del seu finançament.
Aquest estudi de costos, juntament amb l’estudi comparatiu d’indicadors clau que també es presenta, ha d’ajudar als responsables polítics de Benestar Social a la valoració dels serveis i a la presa de decisions.
Aquest any es compta amb un nou contracte del Servei d’Ajuda a Domicili, que ha de permetre la implementació del Salari Mínim Comarcal de referència a totes les persones contactades per l’empresa externa que porta a terme el servei i, per tant, una millora de les seves condicions laborals, així com altres millores que garanteixen la qualitat del servei.
L’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Vallès Occidental agrupa els municipis de menys de 20.000 habitants i està gestionada pel Consell Comarcal. Està formada pels municipis de Gallifa, Rellinars, Ullastrell, Castellbisbal, Matadepera, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, Sant Llorenç Savall, Sant Quirze del Vallès, Sentmenat, Vacarisses i Viladecavalls.
Nous professionals per una millora de l’atenció social
Amb la incorporació dels 2 treballadors/es socials es reforçarà la tramitació dels anomenats PIAS, els Programa individual d’atenció, que realitzen els serveis socials bàsics, i que determina les modalitats d’intervenció més adients a les necessitats de les persones en situació de dependència. Al Vallès Occidental, la tramitació d’aquests Programes d’individuals d’atenció, fruit de la Llei de Dependència, ha anat incrementant-se des de 2015, arribant als 1.104 expedients tramitats des del Consell Comarcal el 2017. Això vol dir que s’ha treballat directament amb aquestes més de mil persones per determinar el seu grau de dependència i poder establir els ajuts a rebre.
Pel que fa a la incorporació dels 6 auxiliars administratius/ves, la seva tasca permetrà una millora en la qualitat del servei que es presta als municipis de menys de 20.000 habitants. Aquestes noves incorporacions treballaran de forma itinerant als diferents municipis. La seva incorporació permetrà una unificació de tasques en el registre a les bases de dades de serveis socials, suport a la gestió de serveis com la pobresa energètica, la gestió dels bancs d’aliments, la tramitació de beques de menjador o el suport a l’escolarització, entre d’altres.