Buscador per paraules clau
30 abril 2021

El Consell Comarcal presenta 7 plataformes per impulsar el comerç de proximitat online al Vallès Occidental

En el marc dels treballs en favor d’impulsar el Comerç i la Restauració a la comarca, el Consell Comarcal ha donat a conèixer diferents iniciatives de comerç online aplicables al comerç de proximitat. L’objectiu és posar en valor i dinamitzar el treball de les iniciatives públiques i privades per revitalitzar el comerç de proximitat i impulsar la seva transformació i adaptació en l’experiència de compra que ha revolucionat Internet. Tot plegat mantenint els valors de la compra presencial que ofereix l’oferta de proximitat, combinada amb la presència on line o per ajudar a articular mecanismes de distribució locals en el nou context

Un total de75 persones lligades a la dinamització del comerç han participat en una sessió que ha permès conèixer 7 iniciatives i compartir reflexions sobre reptes i dificultats, i que ha comptat amb la col·laboració de les entitats CECOT i PIMEC. La sessió ha posat de manifest que el comerç local afronta una transformació per tal de poder competir amb altres opcions de compra per Internet i de posar en valor la proximitat: treballar amb nous canals de venda, repensar el públic objectiu, incorporar la digitalització al màrqueting o fer seguiment dels indicadors. Aquesta jornada s’emmarca en el Pla de reactivació socioeconòmica del Vallès Occidental, en l’àmbit de comerç i restauració, i ha comptat amb la seva preparació amb els membres del grup motor d’espais comercials.

El conseller comarcal de Desenvolupament Econòmic Local del Vallès Occidentali alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés ha posat de manifest la importància de les activitats de comerç de proximitat i de restauració en la nostra economia i en les nostres ciutats, “no només pel seu pes en l’activitat econòmica i en l’ocupació directa i indirecta sinó també, i molt important, pel seu paper en la vertebració de pobles i ciutats activant la vida social i cultural que es desenvolupa al seu entorn, construint espais amables i atractius pels habitants i pels visitants”. També ha ressaltat la situació davant la que es troba el sector “amb el repte de la transformació digital accelerada per les condicions provocades per la pandèmia”.

Per la seva banda, Mercè Clavel, assessora de Comerç Cecot, ha destacat “la importància de treballar des del comerç de proximitat integrant canals, considerant a l’hora la presència física i on line amb l’objectiu final de connectar amb el client i les seves necessitats i interessos per crear experiències positives”.

Des de PIMEC, el director de Noves tecnologies, Andreu Bru, ha posat en valor “la capacitat dels emprenedors per generar projectes atractius com els que es presenten en la sessió, i la importància de comptar amb propostes competitives en aquest àmbit per fer la transformació digital del sector i superar el desconeixement i les dificultats actuals per aprofitar la tecnologia”.

7 exemples que obren camí

En la sessió s’ha presentat l’experiència de 7 plataformes pensades per a dinamitzar i transformar el comerç de proximitat. Algunes d’aquestes han nascut a la comarca o s’hi han implementat.

 

 

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail