Buscador per paraules clau
08 juny 2020

El Consell Comarcal del Vallès Occidental demana a la Generalitat que es faci el test de la Covid-19 a totes les treballadores del SAD i un nou protocol actualitzat d’actuació del servei en el marc de la pandèmia

El Consell Comarcal ha demanat al Servei de Vigilància Epidemiològica Vallès Occidental i Vallès Oriental del Departament de Salut que es facin testos de la Covid-19 a totes les treballadores del Servei d’Atenció Domiciliaria de la comarca. Des del Consell es demana que aquestes proves es realitzin tenint en compte que les treballadores del SAD atenen a persones amb alt risc de contagi, igual com s’ha fet amb les persones treballadores de les residències de gent gran.

Des de l’inici de la pandèmia, a principis de març, el servei d’Atenció Domiciliària (SAD) ha esdevingut un dels serveis essencials amb més rellevància en aquests moments i el Consell Comarcal ha vetllat en tot moment perquè l’empresa concessionària del servei a la comarca apliqui tots els protocols establerts per la Generalitat de Catalunya. En aquest sentit, a més, el Consell ha fet arribar a la Direcció General de Serveis Socials un seguit de reflexions entorn els protocols existents, posant de manifest que es fa necessari un nou protocol actualitzat d’actuació del servei en el marc de la pandèmia que faci una especial èmfasis en la prevenció de riscos.

Des de principis de març, el Consell ha augmentat la coordinació amb l’empresa concessionària per tal de gestionar la crisi tant a nivell de personal, de prevenció de riscos i atenció a les persones usuàries. A més, des del mateix Consell, s’ha reforçat la gestió d’adquisició de material d’EPI tant a través de la Diputació de Barcelona, del Departament de Salut, de les donacions de municipis, i d’altres contactes de proveïdors que s’han anat aconseguint.

També s’han dissenyat mesures de contingència amb l’empresa per tal de garantir el servei (equip de reserva especialitzat en COVID19 per pal·liar les baixes). S’ha fet un seguiment diari de les baixes de les treballadores familiars per tal de preveure i anticipar possible falta de personal en algun territori i un seguiment diari de les baixes de serveis (tant a nivell d’usuaris com de les hores d’intensitat). A més, per tal d’assegurar la liquiditat a l’empresa s’ha agilitzat el circuit de facturació.

Val a dir que el servei del SAD també ha hagut d’assumir durant aquests mesos el seguiment de les persones vulnerables que han deixat de tenir el recurs de centre de dia i recursos similars, que necessiten de suport amb serveis com el SAD.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail