Els joves han fet de professorat de les persones grans, que s’han convertit en l’alumnat. El contingut formatiu s’ha adaptat a cada participant. Cada persona gran ha omplert un qüestionari per detectar les seves necessitats i els joves han dissenyat un pla de treball a mida, on han definit objectius de cada sessió, contingut formatiu i materials necessaris. Cada jove ha treballat amb dues persones grans i hi ha participat cinc alumnes de 1r de Batxillerat de l’Institut i 11 persones de Viladecavalls en procés d’aprenentatge TIC. En total s’han fet 18 hores en quatre sessions i han suposat 70 hores de pràctiques dels joves de l’Institut.
A banda de minimitzar l’impacte de la fractura digital entre generacions i augmentar els coneixements en TIC de persones adultes, amb aquesta activitat també es vol sensibilitzar el jovent de la necessitat de tenir valors com la solidaritat, la comunicació amb la resta d’individus que ens envolten, la implicació amb els canvis socials i la responsabilitat en els afers ciutadans i socials, etc. També es vol ajudar al jovent a desenvolupar competències en comunicació, sistematització de continguts, coneixement de l’entorn social vinculat a professions de l’àmbit d’ensenyament i integració social i facilitar la integració i l’entesa entre col•lectius socials heterogenis i absolutament diferents i propiciar la convivència i el coneixement mutu.
Aquest és un projecte de l’Ajuntament de Viladecavalls que es realitza amb l’institut del municipi, amb el suport del Consell Comarcal del Vallès Occidental. Ha estat dissenyat i impulsat pel Servei Local d’Ocupació en col•laboració amb les regidories de Joventut i Ensenyament i el porta a terme l’entitat Eina Cooperativa. El Consell Comarcal hi dona suport a través de la tècnica itinerant que treballa al municipi en el marc d’un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament i que rep el suport de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona.