Aquesta setmana s’ha reunit la Comissió d’Alcaldies de Petits Municipis per analitzar les necessitats en matèria de digitalització i valorar i abordar el disseny del projecte conjunt. Aquest, té com a finalitat impulsar la modernització dels serveis i processos dels ajuntaments petits, així com també del propi Consell Comarcal mitjançant la incorporació d’eines i recursos digitals que permetin millorar l’atenció i servei a la ciutadania i la gestió municipal.
A partir de la informació recollida sobre els interessos i necessitats dels municipis s’han delimitat necessitats d’actuació. Així, la millora en l’atenció a la ciutadania en els tràmits finalistes mitjançant la digitalització dels serveis és un dels elements clau per molts ajuntaments juntament amb la millora dels sistemes de gestió i tramitació administrativa. També és rellevant la necessitat de formació i capacitació dels treballadors i treballadores dels ajuntaments vers una administració més digitalitzada.
Des de l’Oficina Next Generation el Consell Comarcal treballa per consolidar els projectes que a nivell de comarcal es presentin a la convocatòria i donar suport a altres iniciatives dels ajuntaments que vulguin també optar a aquestes ajudes.