El Servei d’informació i suport emocional a la ciutadania del Vallès Occidental ha atès més de 4.000 persones des del 30 de març de 2020, tant en la línia oberta gratuïta com en les trucades de seguiment a persones vulnerables de la comarca. El 88% de les atencions han estat per a acompanyament emocional, especialment situacions d’angoixa i estrès i processos de dol sense comiat. Des del servei també s’ha pogut fer acompanyament a persones que viuen soles.
La consellera ha agraït la tasca de “totes les persones que durant l’any 2020 van treballar per fer possible aquest Servei i a totes les persones que van confiar en nosaltres a l’hora de demanar ajuda”. També ha explicat que “quan el març del 2020 la COVID-19 va aturar-ho tot, des del Consell Comarcal vam posar el millor de nosaltres per seguir prestant tots els serveis a les persones i vam voler fer un pas més enllà. En un moment de desconcert i de molta angoixa emocional volíem escoltar, fer companyia, assessorar, informar. Vàrem treballar des de totes les àrees per fer possible el Servei, de forma transversal, en un veritable exemple de treball en equip. Per posar en marxa una línia telefònica gratuïta i per poder atendre a tothom qui ho necessités. Moltes persones van deixar de fer la seva feina habitual per respondre les trucades, els 7 dies de la setmana, cadascú des de casa seva obligats pel confinament sever. Paral·lelament vam crear un Directori de Recursos online que encara està en marxa i que ens proporciona tota la informació de suport envers la pandèmia”. “Aquesta experiència ha posat de manifest la capacitat d’innovació del Consell Comarcal, així com d’adaptació a les situacions d’emergència social i ha comportat un avenç en la transversalitat de la institució”, ha conclòs.
L’Escola d’Administració Pública de Catalunya va crear els Premis Alfons Ortuño l’any 2012, amb l’objectiu de reconèixer honoríficament les actuacions d’innovació i bones pràctiques en matèria de gestió pública de les administracions públiques catalanes.