La campanya té com a objectiu que infants d’entre 10 i 12 anys, sense excepció, tinguin l’oportunitat de fer uns casals innovadors. Està adreçat aquells nens i nenes que es troben en risc d’exclusió social i que amb la crisi sanitària s’han vist encara més afectats. Es vol que aquest estiu puguin tornar a gaudir d’entorns d’aprenentatge amb activitats motivadores que els ajudin com a reforç i de preparació per al curs vinent.
El programa ofereix dos tallers dissenyats per equips de recerca de la UAB. Per una banda, “El robot de les emocions”, dissenyat pel Centre de Recerca per a l’Educació Científica (CRECIM) i l’Institut de Neurociències (INc), sobre els mecanismes que utilitzem els éssers vius per expressar emocions. Per l’altra, “Com és l’espai públic del nostre barri o ciutat?”, dissenyat per l’Escola de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP), per treballar elements relacionats amb l’espai públic, vinculant-ho als barris dels infants.
Estudiants de la UAB amb experiència s’encarregaran d’impartir els tallers. Durant dues setmanes, es desplaçaran als diferents municipis dels casals participants. Depenent del grau d’assoliment de l’objectiu de finançament del projecte (entre els 3.800 i els 12.000 €), se’n poden beneficiar dels tallers CROMA 2.0 entre 200 i 700 infants.La campanya té el patrocini del Consell Comarcal del Vallès Occidental i fins ara ha recaptat 4.500 euros i té com a objectiu arribar fins es 12.000 euros.
El programa CROMA 2.0, amb més de 10 anys de trajectòria, té com a objectiu recuperar l’interès per la investigació i l’aprenentatge dels infants que viuen situacions de vulnerabilitat, ja que tenen més possibilitats de patir fracàs escolar. La manca d’un acompanyament personalitzat en el seu aprenentatge fa que els seus resultats se’n ressentin i provoca, també, que l’interès per les experiències que els ofereix l’escola disminueixi. El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha col·laborat amb el programa CROMA al llarg dels darrers anys