Es pot accedir als materials en els enllaços següents:
Tips d’orientació laboral per joves – Part 1: Posa a punt el teu Currículum.
Tips d’orientació laboral per joves – Part 2 – Coneixes els canals de recerca de feina?
La proposta neix arran de la situació de confinament, durant la qual no s’ha pogut establir un contacte directe amb el jovent. El material recull informacions que normalment les referents d’ocupació juvenil poden facilitar al jovent de manera presencial en tutories i tallers. També es vol animar els i les joves a aprofitar el temps de confinament per formar-se i preparar-se i que la situació actual no aturi el seu apoderament en els processos de cerca.
El material va dirigit a joves que estiguin dissenyant el seu projecte professional i que s’hagin d’enfrontar al procés d’encaix en el món laboral. Tot i això, és adequat per a totes les persones que estiguin en recerca de feina, independentment de l’edat.
La intenció d’aquestes píndoles informatives és que el jovent pugui ser absolutament autònom en el disseny del seu procés de recerca de feina, és a dir, que disposi de tota la informació al respecte, de manera organitzada, clara i concisa i, que especialment en situació de confinament i amb els equipaments públics tancats, no hagin de patir una dispersió de recursos que els pot provocar confusió, desànim i pèrdua d’oportunitats…
La iniciativa ha sorgit del programa Referents d’Ocupació Juvenil, un programa del SOC cofinançat pel Fons Social Europeu. A la comarca hi ha 3 entitats que l’implementen, l’Ajuntament de Sabadell, el de Terrassa i el Consell Comarcal, que dona suport als 21 municipis restants de la comarca. El programa té per objectiu facilitar la formació, la inserció laboral o el retorn al sistema educatiu de la població jove de 16 a 29 anys. El material s’ha facilitat a totes les entitats de la comarca com oficines i espais joves, Serveis locals d’ocupació, entitats juvenils i OTGs, entre d’altres que fan atenció a joves, perquè també en puguin fer difusió a través de les seves xarxes socials.