Les persones que hi truquen expressen estats físics, anímics, situacions d’angoixa, tristesa o fins i tot incapacitat de la gestió emocional a casa amb insomni o ansietat. També es posa de manifest la preocupació de moltes persones pels seus familiars que viuen en residències i així mateix es fa acompanyament en processos de dol.
Pel que fa a les demanes d’informació, es concentren en dubtes sobre el confinament, temes legals en relació a la custòdia dels infants, suport a la gent gran o qüestions relacionades amb la pèrdua del lloc de treball o de situació d’ERO a l’empresa on treballa, així com preguntes relacionades amb l’habitatge i els ajuts disponibles. També hi ha persones que truquen preocupades per familiars o amistats i volen suport per poder-los acompanyar en la seva angoixa. Els darrers dies també es dona informació sobre ofertes de feina d’incorporació immediata a residències de la comarca.
Al mateix temps, des del Servei d’Informació i acompanyament emocional es fa suport als ajuntaments en la seva tasca de seguiment de les persones més vulnerables. En aquest vessant, cal destacar el seguiment que s’està fent a persones grans que es troben en situació de vulnerabilitat, moltes d’elles vivint soles.
El servei s’ha creat amb la participació de personal de tota la institució i s’ha format un equip de 16 persones d’atenció directa, majoritàriament psicòlogues, que treballen a diferents àrees i ara es dediquen a aquest servei essencial. Atenent a les mesures decretades en el marc de l’Estat d’alarma, totes les persones que hi participen ho estan fent en mode de teletreball.