El president del Consell Comarcal ha expressat avui que “aquesta modificació en els títols no aborda el greuge que suposa per alguns municipis l’existent zonificació. Ens hauria agradat que s’hagués plantejat el tema de la zonificació, tal com ja vam demanar el novembre de 2018 des del Consell d’Alcaldies. Ara veiem com amb les noves tarifes es pot agreujar la situació de diferents col·lectius de persones usuàries, com per exemple les famílies i molts usuaris que no poden fer un ús compatit de la T10″.
Giménez ha afegit que “estudiarem a fons la complexitat de la proposta de l’ATM ja que hem tenir en compte que cada persona fa un ús diferent del transport públic i que les tarifes han de considerar a aquelles persones que no són usuàries diàries de transport públic”.
Per la seva banda el conseller de Transició Ecològica del Consell Comarcal, Carles Rodríguez, ha expressat que “els canvis tarifaris van en la línia positiva d’incentivar l’ús del transport públic de manera diària i abaratir els títols pels usuaris freqüents. Si volem millorar la qualitat de l’aire a la nostra comarca, hem d’utilitzar menys el cotxe i més el transport públic. Però és cert que cal resoldre la discriminació que pateixen certs municipis de la nostra comarca inclosos en les zones 2 i 3”.
El novembre de 2018 el Consell d’Alcaldies del Vallès Occidental ja va aprovar un acord on s’alertava del greuge comparatiu que es produeix a diferents municipis de les comarques de l’entorn de l’Àrea Metropolitana i, en concret, també a municipis del Vallès Occidental. Des de la comarca es va instar el govern de la Generalitat a accelerar el procés d’implementació d’un sistema tarifari que, amb la necessària implementació tecnològica, permeti establir una tarifa personalitzada per a cada persona en funció de les seves rutines, la població de residència i les possibilitats reals d’ús del transport públic.