A banda, es participa en diferents activitats per promocionar la destinació. Dins l’espai de Turisme de Barcelona, s’ha comptat amb la participació dels Gegants Modernistes de Terrassa en una recreació d’una Festa Major. També s’ha presentat la comarca a través dels seus vins convidant les persones assistents a descobrir les moltes possibilitats que ofereix el Vallès Occidental.
Coincidint amb l’IBTM, el Consell Comarcal estrena l’edició en francès de la pàgina web “Viu el Vallès”, oferint la possibilitat de descobrir els atractius de la comarca en la llengua pròpia del primer mercat emissor de turistes de Catalunya.
El mercat francès
Una de les particularitats del mercat francès és la compra directa dels serveis turístics a causa, d’entre d’altres factors, de la proximitat geogràfica i del gran coneixement que tenen de la destinació Catalunya
Segons les dades més recents de les que es disposa, els francesos que visiten Catalunya:
La regió Île-de-France i el sud de França, son les principals zones emissores. Més de la meitat dels francesos (69,1%) que visiten Catalunya, ja hi han estat anteriorment. El 58% reserven com a mínim amb 1-6 mesos d’antelació. Pel que fa a les experiències, les reserven amb 10 i 15 dies d’antelació. Aquest període és més curt quan les activitats reservades són a Barcelona.
El 2018, durant els mesos de juliol i agost, van venir un 30,8% dels francesos que van visitar Catalunya durant l’any, i durant els mesos d’abril i maig un 20,17%. (Font: Observatori del Treball i Model Productiu-Generalitat de Catalunya)
La costa catalana és un dels principals destins turístics del poble francès. D’altres motius pels quals els francesos vénen a Catalunya són: el clima, la gastronomia i aprofitar per desconnectar i gaudir de la tranquil·litat.
Atenent-nos doncs a les necessitats d’aquest mercat i a les possibilitats de l’oferta turística que ofereix la comarca, el Consell Comarcal fa, amb la traducció del seu web turístic, una clara aposta per promocionar la destinació en llengua francesa.