Buscador per paraules clau
27 febrer 2019

El Ministeri de Foment proposa accions concretes que permetin millorar la R4 de RENFE en el tram Terrassa-Manresa

El Ministeri de Foment preveu licitar els propers mesos el projecte de millora de les instal·lacions de senyalització i dels sistemes de seguretat de la línia R4 de Renfe entre Terrassa i Manresa. També es crearà una Comissió de seguiment d’un Pla de manteniment i inversions en aquest tram de la R4, en el marc del nou Pla de Rodalies. Aquestes novetats arriben després d’una reunió ahir, entre ajuntaments, consells comarcals i entitats socioeconòmiques de la Catalunya Central i del Vallès Occidental al Ministeri de Foment. Durant la reunió, els representants del Ministeri van reconèixer la manca històrica d’inversions en aquesta línia i van explicar les actuacions previstes, tot destacat la seguretat de la infraestructura.

Per part del Consell Comarcal del Vallès Occidental van assistir a la trobada el conseller delegat, Amadeu Aguado i la gerent, Núria Carrés. També hi va assistir l’alcalde de Vacarisses, Antoni Massana, població on es va produir un accident de tren a la R4 el passat mes de novembre. La delegació del Ministeri estava encapçalada per Pedro Saura, secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge; José Javier Izquierdo, secretari General d’Infraestructures; Isabel Pardo, presidenta d’Adif; i Isaías Táboas, president de RENFE

El conseller delegat Amadeu Aguado ha explicat que “per primera vegada s’ha fet al Ministeri una reunió monogràfica sobre aquest tema i la valorem molt positivament. Hem trobat una bona predisposició, actitud d’escolta  en un marc de confiança”. També ha afirmat que “volem transmetre entre tots que el Ministeri es reafirma en la seguretat del tram de la R4 que va de Terrassa a Manresa”.

Foment ha confirmat que en els propers mesos es licitarà el projecte per millorar les instal·lacions de senyalització i dels sistemes de seguretat, que inclouen el mecanisme de Bloqueig Automàtic Banalitzat (BAB) en una primera fase i, posteriorment, el Sistema Europeu de Gestió de trànsit (ERTMS). Actuacions que, segons han puntualitzat, ja estaven previstes des de fa un any i mig, molt abans que tinguessin lloc els dos accidents mortals, i que tindran una durada prevista de 18 mesos.

De la reunió també n’ha sorgit el compromís de creació d’una Comissió de seguiment d’un Pla de Manteniment i inversions formada pel Ministeri, Renfe i Adif i els representants d’ajuntaments, consells comarcals i agents socioeconòmics del tram Terrassa-Manresa. També es convida els municipis d’aquest tram a participar en l’elaboració del Pla de Rodalies que encapçala el coordinador de Rodalies a Catalunya, Pere Macias.

Els representants de Foment han explicat que hi ha obertes dues investigacions en relació als accidents mortals de Vacarisses i de Castellgalí. També han volgut transmetre confiança en la seguretat de la línia afirmant que el sistema actual és el que hi ha vigent a la majoria de vies europees, i que el servei compleix el Reglament de Circulació Ferroviària i les indicacions de l’Agència Estatal de Seguridad Ferroviària.

Després de la reunió, representants de la delegació s’han desplaçat al Congrés dels Diputats, on han mantingut reunions amb diputats de diversos grups, membres de la comissió de Foment. En concret, s’han reunit amb els diputats César Ramos (PSOE), Fèlix Alonso (En Comú Podem), Joan Margall (ERC) i Ferran Bel (PDeCat). També hi ha participat una estona Jordi Roca (PP), i Ciutadans no hi ha assistit. 

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail