Buscador per paraules clau
15 juny 2018

La Generalitat i els consells comarcals vallesans reclamen que no s’avanci en l’estudi de la B-40 entre Terrassa i Granollers sense el Pla de Mobilitat del Vallès

• El Departament i els consells comarcals del Vallès Occidental i del Vallès Oriental contesten al Ministeri de Foment i al de Transició Ecològica en el procés d’avaluació ambiental • El Pla analitza la funcionalitat de les infraestructures i serveis existents i futurs i proposa actuacions en aquest àmbit per promoure una mobilitat sostenible

El Departament de Territori i Sostenibilitat i els consells comarcals del Vallès Occidental i Oriental han comunicat al Ministeri de Foment i al de Transició Ecològica que no avancin en el desenvolupament dels estudis del tram de la B-40 (Quart Cinturó, Ronda del Vallès) entre Terrassa i Granollers mentre no estigui completat el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) que les tres institucions estan redactant. El Govern de Catalunya i els dos consells comarcals han respost així a la petició d’informe que l’Estat ha fet per al procés d’avaluació ambiental d’aquesta actuació.

“Considerem que qualsevol decisió sobre el traçat o les característiques de disseny de la Ronda del Vallès o B-40, així com la seva necessitat o no, ha de quedar supeditada als resultats del Pla, que està en fase avançada de redacció”, argumenten les tres institucions. La Generalitat i els dos consells comarcals estan elaborant el Pla Específic de la Mobilitat del Vallès, en un procés que inclou la participació d’entitats i ciutadania. El Pla Territorial Metropolità de Barcelona, en les seves determinacions d’ordre ambiental, estableix la necessitat d’elaborar, amb caràcter previ, un pla de mobilitat específic.

Aquest pla ha de determinar les actuacions infraestructurals, viàries i ferroviàries, i altres elements de gestió de mobilitat que permetin estructurar un sistema de transport públic col·lectiu competitiu, amb una especial atenció a la xarxa de busos interurbans i d’aportació a la xarxa ferroviària i al sistema d’intercanviadors.

Així mateix, el PEMV definirà directrius sobre les polítiques urbanes d’aparcament i les necessitats a la xarxa viària, tot plantejant i analitzant diversos escenaris, en funció de diverses alternatives. Actualment, ha finalitzat la part de diagnosi i s’està redactant la part de propostes del pla.

“Per a garantir els objectius ambientals del Pla Territorial i mentre no finalitzi la redacció del pla específic i no disposem dels seus resultats, considerem que no s’ha d’avançar més en el desenvolupament de l’estudi informatiu en curs i aquest hauria d’esperar a conèixer i incorporar les determinacions que estableixi el PEMV”, afegeixen les institucions en la resposta als ministeris.

Finalment, els consells comarcals també han demanat als ministeris que se’ls tingui en consideració com a administració afectada i interessada, ja que encara no han rebut resposta de la carta que van trametre conjuntament fa gairebé un any ni tampoc ara se’ls ha consultat.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail