Des dels dos Vallesos es creu que el Pla de Mobilitat del Vallès “ha de ser l’instrument que defineixi les actuacions que han de portar-se a terme al territori i que faci la proposta d’actuacions per desenvolupar un sistema de transport públic eficient i competitiu i que també defineixi les intervencions de futur”. A més, els dos presidents comarcals apunten que “estem convençuts que és aquest Pla el que pugui acabar el debat sobre la tipologia de la via, traçat i oportunitat de la B-40 entre Terrassa i la Roca del Vallès”.
En la carta els dos presidents també fan notar que han conegut els detalls de l’adjudicació de l’estudi informatiu que ha encarregat el Ministeri a través dels mitjans de comunicació i s’assegura que “des de les comarques catalanes del Vallès Occidental i el Vallès Oriental hem rebut amb estupor l’anunci d’adjudicació per part del Ministeri de Foment del contracte de serveis de redacció de l’estudi informatiu de l’Autovia Orbital de Barcelona B-40, tram Terrassa Granollers”.
L’escrit recorda al ministre que el territori “està submergit en un intens debat sobre les necessitats en infraestructures de mobilitat” i que “junt amb el govern de la Generalitat estem participant activament en l’elaboració del Pla de Mobilitat per a les dues comarques amb la voluntat que aquest compti amb la màxima participació de les entitats socials, econòmiques, empresarials i ambientals del territori, a més del consens de les institucions locals i comarcals”.
Des de las comarques del Vallès Occidental i Oriental, “afectades completament per aquesta nova via orbital, estem convençuts que el plantejament de les infraestructures viàries i ferroviàries ha de portar-se a terme des del territori, des del consens i amb la màxima participació possible, per poder repensar i redissenyar les vies de comunicació adequades al territori i a les seves necessitats reals” .