En el context del pla metropolità de mobilitat, el Pla de mobilitat dels Vallesos es centrarà en tres objectius. D’una banda analitzar la mobilitat i com afecta a les diverses infraestructures ja planificades. En segon lloc abordar el transvasament global de passatgers i mercaderies: xarxa viaria, xarxa ferroviària, autobusos interurbans, intercanviadors, polítiques urbans d’aparcaments, tramvies, plataformes segregades d’autobusos… I en tercer lloc analitzar l’efecte d’intercanvi modal de mercaderies que pot suposar la posada en marxa del corredor del Mediterrani. En aquest punt cal destacar que pot suposar transvasar bona part del transport de mercaderies que ara s’efectua per carretera i que congestiona de manera considerable l’AP7/B30.
En tot moment es parla de dibuixar les infraestructures de mobilitat i els serveis de mobilitat. En aquest segon cas, es fa referència a que no només es vol concebre la infraestructura necessària sinó també quin transport públic ha de passar-hi: línies d’autobusos, carres segregats per autobusos, intermodalitat, etc.
La voluntat del departament de Territori és que sigui un document que permeti la concertació de la necessitat d’infraestructures i mobilitat que requereix el territori. Des del Departament de Territori van sol·licitar als consells comarcals dels Vallesos la creació de tres grups de treball per tal que en aquest procés hi puguin participar els diferents actors tant institucionals com de la societat civil. S’ha creat ja el comitè estratègic, el comitè social i el comitè tècnic. Arran de la creació d’aquests grups de treball s’han proposat una sèrie d’integrants de diferents àmbits: d’ajuntaments, dels consells comarcals, d’entitats, sindicats, cambres i d’altres.