Segons va explicar el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, s ‘ha acordat que durant el primer trimestre del 2023 es tornarà fer una nova sessió de treball per avaluar l’estat d’implementació del Pla Específic de Mobilitat dels Vallesos, i va dir, “confiem que puguem fer un salt endavant en matèria d’infraestructures”. També va explicar que “s’ha plantejat la possibilitat que es pugui aplicar el que ja apareixia en el PEMV, de crear una figura d’un Comissionat que pugui donar un impuls a la implementació del PEMV i que pugui fer realitat una proposta que integri totes les alcaldies. Que es reprengui tot el treball fet pensant en els 23 municipis del Vallès Occidental”.
El president del Consell Comarcal i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, ha explicat que “teníem, i seguim tenint, un objectiu clar: redreçar la situació històrica de dèficit d’infraestructures que creiem que és injusta pel nostre territori. Un dèficit històric que s’ha traduït en impactes negatius per l’economia, en hores perdudes a la carretera, en una alta sinistralitat, en ciutats plenes de cotxes i per tant també en una pitjor qualitat de l’aire als centres urbans”.
El Pla Específic de Mobilitat dels Vallesos (PEMV)
El 2017 es va iniciar el procés d’elaboració del Pla Específic de Mobilitat dels Vallesos. Durant el procés, es van celebrar sessions participatives amb entitats i ciutadania i es van crear comitès estratègics, tècnics, polítics i socials en els quals es van aportar idees, propostes, visions i solucions. Des d’un primer moment es va posar de manifest per les alcaldies la voluntat d’acabar amb el dèficit d’infraestructures del territori i promoure una mobilitat sostenible. El 14 de febrer de 2020, el conseller Calvet va presentar el Pla davant els ajuntaments i les entitats dels dos Vallesos. I finalment, es va aprovar, un cop completat el procés d’informació pública i tramitació ambiental, el 16 de febrer de 2021, per part del Govern de la Generalitat.